Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Wojownik - twoja główna postać. Alleron będzie wykonywał praktycznie wszystkie akcje w grze, a także będzie się rozwijał wg systemu podobnego do rpg zdobywając kolejne poziomy.
Sterowanie (o ile nie zmienisz go w opcjach gry):
- do przodu, wspinanie się w górę
- do tyłu, zejście w dół
- obrót w lewo
- obrót w prawo
- skok
- uderzenie
- rzucenie czaru
- namierzenie celu, wyświetlenie poziomu zdrowia przeciwnika (w postaci koloru - od intensywnie zielonego do ciemno czerwonego)
L2 - zmiana broni
L1 - zmiana czaru
R2 - obrót kamerą w lewo
L2 - obrót kamerą w prawo
start - pauza, przejście do menu
select - stan kosztowności
L2+R2 - przejście do pierwszoosobowego trybu 'strzelca'.


Interface - Niewielka część ekranu jest zawsze zajmowana przez ten skrótowy interface. Przedstawia on poziom punktów życia (czerwony pasek), poziom punktów many (niebieski pasek) oraz aktualne zaklęcie, które może być rzucone (środek). Dolny pasek wskazuje poziom doświadczenia - gdy się zapełni, wojownik osiągnie kolejny poziom, jego punkty życia i many powrócą do maksymalnych wartości (powiększone o wartości zyskane przy zdobyciu poziomu), a pasek doświadczenia zostanie wyzerowany.

Portale Zachowania - Oznaczają koniec jednego etapu (inaczej: części etapu macierzystego) i początek następnego. Przejdź przez nie, aby zachować swój stan gry. Po klęsce zostaniesz cofnięty do ostatniego portalu, przez który przechodziłeś.
Kosztowności - W grze napotkamy na trzy różne rodzaje kosztowności, które możemy zbierać i wykorzystywać. Aby zobaczyć swój aktualny stan kosztoności podczas gry naciśnij 'select'. Zobaczysz wtedy:
Klucze - Służą do otwierania skrzyń skarbów.
Kule - Służą do aktywowania teleporterów.
Klejnoty - Służą do otwierania różnego rodzaju bram, krat, drzwi, etc.

Skrzynie Skarbów - W tych skrzyniach mogą być umieszczone wszelkie przedmioty - także broń i zaklęcia. Do otworzenia skrzyń o wyglądzie tej z pierwszego obrazu będzie potrzebny 1 klucz, a do tych o wyglądzie drugiej skrzyni - 2 klucze.
Teleporter - Te obiekty służą do jednostronnego przemieszczania się w przestrzeni (nie ma 'powrotnych' teleporterów do dokładnie tego samego miejsca) - z reguły zabierają wojownika do nowego, niedostępnego inną drogą miejsca, co często jest jednoznaczne z nowym etapem. Służą także do przemieszczania się pomiędzy poszczególnymi etapami macierzystymi. Do ich aktywacji potrzeba pewnej ilości kul, choć są i takie, które działają od razu. Raz aktywowany teleporter można wykorzystywać dowolną ilość razy (o ile powrót do niego jest możliwy).

Drzwi, Bramy, etc. - Mechaniczne bariery, które nie pozwalają przejść dalej. W ogromnej większości, do ich otwarcia będzie potrzebna moc pewnej ilości klejnotów, ale czasami (to się tyczy zwłaszcza ostatnich bram w etapach) będzie trzeba pokonać pewnego potwora. Zdarza się też, że otwierają się same. Niektóre po pierwszym otworzeniu można otwierać jeszcze wiele razy, a inne - trwale zamykają sie po przejściu wojownika.

Skrzynie - Czasami zawierają jeden przydatny przedmiot - uderz w nie, by je zniszczyć i zobaczyć, co jest w środku.

Bariery Magiczne i Kryształy - Te bariery są wytworzone przez siły magiczne i nie mogą być zniszczone, ani otwarte w konwencjonalny sposób. Aby je zliwkidować, należy zniszczyć ich źródło - magiczny kryształ o tym samym kolorze, co bariera. Kryształ może nie być widoczny od razu - czasem pojawia się dopiero po pokonaniu potworów w okolicy lub po zniszczeniu ich portalu.
Uwaga! - Jeśli bariera ma kolor pomarańczowy, to nie ma nigdzie kryształu, który możnaby zniszczyć. Należy wtedy albo poszukać innej drogi, albo pokonać potwora, przez którego ta bariera się pojawiła.

Portale Stworzeń - Obiekty, które należy zniszczyć. Dopóki będą aktywne, dopóty w najbliższej okolicy ciągle będą się pojawiać potwory określonego typu.

Dopełnienie Many - Jednorazowo dodają wojownikowi pewną ilość punktów many. Im 'dopełnienie' większe, tym więcej doda punktów.

Wzmocnienie Zdrowia - Jednorazowe wzmocnienia punktów zdrowia. Im większe, tym więcej punktów doda.

Źródło Many - Bardzo rzadkie, niewyczerpane magiczne źródło, które będzie ciągle dodawać punkty many wojownikowi aż do wartości maxymalnej.

Źródło Życia - Równie rzadkie, o ile nie rzadsze, niewyczerpane źródło, które będzie powoli regenerować wszystkie punkty życia wojownika.

Pułapki - Zawieszone w powietrzu urządzenia, które mają różny kształt i różną moc - najczęściej atakują Firestormem.

Oprócz tego, należy pamiętać, że kraina Ardon jest bardzo niebezpieczna - każdy napotkany obiekt i teren może być potencjalnie groźny i może odbierać punkty życia twemu wojownikowi, lub wręcz natychmiast go zabić.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Warriors of Might and Magic". Redakcja, kontakt