Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Kraina Ardon to dość osobliwa część Enroth, w której występują niespotykane dotąd potwory i nieodwiedzone dotąd miejsca. Oto poszczególne etapy wędrówki Allerona...


The Pit of the Accused (Czeluść Oskarżonych) - Tu zaczynasz swoją przygodę. Zostajesz strącony przez kata w przepaść, trafiasz do jaskini i od razu chwytasz za jakiś stary miecz i drewnianą tarczę. W tym etapie komputerowy przewodnik zapozna cię z prawie wszystkimi elementami gry. Znajdziesz tu swoje pierwsze zaklęcia i nową broń oraz portal do Świątyni Ognia. Warto się rozglądać, by już teraz nauczyć się wypatrywać sekretne miejsca.

Występujące Potwory: Grub, Horrid
Strażnik: Filthan the Undead Dragon

Exodus (Wyjście) - Tutaj twym głównym zadaniem będzie wydostanie się z Czeluści i opuszczenie tutejszych jaskiń. Trudnością ten etap nie różni się zbytnio od poprzedniego. W połowie drogi zdobędziesz nowy miecz, a na końcu - nowy topór. Napotkasz także portal do Świątyni Burz, gdzie będziesz mógł zdobyć nowe, potężne zaklęcie.

Występujące Potwory: Diamond Back, Horrid
Strażnik: Brute
Canyon (Kanion) - Po wydostaniu się wreszcie z tych przeklętych jaskiń napotykasz dziwnego, mówiącego kruka, którego właśnie atakuje jakiś potwór. Ptak w śmiertelnym zagrożeniu prosi cię o ratunek, a w zamian oferuje pomoc w zdjęciu twej maski. Oczywiście pomóc mu trzeba, gdyż to od niego dowiadujemy się, że należy się udać do Klasztoru Enroth... problem w tym, że po drodze trzeba jeszcze przebyć kanion. Ten etap jest podzielony na dwie części. Pierwsza należy do Rycerzy Śmierci i ich zamku, a druga to już typowy kanion chroniony przez dwie rasy Urgarów. Spotkasz tu nowe zaklęcie, nową tarczę, nowy miecz, a na samym końcu - także nowy topór. Jest więc o co walczyć.
Potwory: Death Knight, Warlord, Brute, Urgar Executioner, Urgar Mystic
Strażnik: brak
The Urgar Stronghold (Twierdza Urgarów) - To dość obszerny etap i jednocześnie ostatnia przeszkoda przed dotarciem do Klasztoru Enroth. Poziom trudności wzrasta w sposób znaczący - więcej silniejszych potworów i mniej 'doładowań'. Jest tu także sporo wartościowych obiektów i sekretnych miejsc (pod koniec patrz w górę ;-). Po raz pierwszy napotykamy tu zbroję, a na końcu - nowe zaklęcie. Można także w bardzo znaczący sposób zwiększyć moc zaklęcia Heal. Należy też zwrócić uwagę na strażnika...
Występujące Potwory: Urgar Executioner, Urgar Mystic, Brute, Evil Eye, Hell Hound, Warlord
Strażnik: Gorgon

The Monastery of Enroth (Klasztor Enroth) - Ten etap to już czysta przyjemność. Żadnych potworów i nowa tarcza do zdobycia. Tu spotykamy opata Saylo i dowiadujemy się czegoś więcej o naszych wrogach. On też wyjaśnia, jak pozbyć się tej wstrętnej maski - należy zabić wielkiego smoka i wypić jego krew, ale dopiero po odpowiednim treningu i zdobyciu czterech relikwii. Wysyła też Allerona do miejsca, gdzie znajduje się pierwsza z nich. Na końcu dowiadujemy się też, że uczennica Saylo - Daria ma trochę inne plany co do Allerona...

Występujące Potwory: brak
Strażnik: brak

Pathways to the Burried City (Ścieżki do Pogrzebanego Miasta) - Tu po raz pierwszy osobiście odczułem poziom trudności gry. Aż się roi tutaj od tych wstrętnych, wysysających krew węży, które najwyraźniej dość często występują w swych 'ulepszonych', silniejszych formach. Znajdziesz tu także portal do Świątyni Starożytnych, gdzie znajduje się pierwsza z czterech relikwii - Miecz Starożytnych. Ostrożnie dawkuj moc magiczną i raczej zachowaj ją na leczenie - dodatkowych doładowań jest tu niewiele.

Występujące Potwory: Diamond Back, Skeleton
Strażnik: Warlord

The Forgotten Way (Zapomniana Droga) - Etap, w którym głównym zadaniem jest pozyskanie Kamiennego Topora Mocy. Do pokonania najgroźniejszych tutejszych wrogów - Golemów może okazać się niezbędne nowe zaklęcie, które i tu się znajduje. Pod koniec typowego strażnika właściwie nie ma, ale drogi pilnuje wielki Golem - najwyraźniej ulepszona forma zwykłego golema, którą o wiele trudniej pokonać. Etap można jednak ukończyć nie doprowadzając do konfrontacji z nim.

Występujące Potwory: Ghost, Golem
Strażnik: brak

The Burried City - Western District (Pogrzebane Miasto - Zachodnia Dzielnica) - Kolejne miejsce, gdzie należy odnaleźć relikwię - tym razem Tarczę Kreegan. W tym celu musisz zejść głęboko do pogrzebanego miasta pełnego nieumarłych. Etap jest dość długi z dużą ilością korytarzy. Przed wejściem do komnat z Warlordami najlepiej jest rzucić Magiczną Tarczę - ich błyskawice są naprawdę silne. Tarcza Kreegan znajduje się na samym końcu - przy strażniku.

Potwory: Crub, Death Knight, Warlord, Skeleton, Skeleton Warrior
Strażnik: Twice Born

The Burried City - Eastern District (Pogrzebane Miasto - Wschodnia Dzielnica) - Głównym zadaniem w tym etapie jest odnalezienie ostatniej relikwii - Księgi Świętego Gniewu, ale jak się okazuje - zadanie to jest na razie niewykonalne. W tym etapie znajduje się aż 9 wartościowych przedmiotów, ale są one dobrze schowane (na tyle, że autor tego opisu nigdy ich wszystkich nie znalazł). Pod koniec otrzymujemy kolejną dawkę fabuły i spotykamy czarny charakter gry - Darię, która znów skomplikuje życie Alleronowi. Czas zmierzyć się ze smokiem!

Występujące Potwory: Hell Hound, Evil Eye
Strażnik: Talinthraxus the Dragon

The Monastery of Enroth II (Klasztor Enroth II) - Z powrotem w Klasztorze. Wszyscy mnisi zabici, świątynia opanowana przez Warlordów i ich czworonożnych podopiecznych... to miejsce to już zdecydowanie NIE czysta przyjemność. Twym głównym zadaniem tutaj jest odnalezienie i uratowanie od potworów opata Saylo. Gdy to zrobisz, Saylo dotrzyma słowa i pomoże ci... ale wyśle cię również do innego miejsca, byś powstrzymał jego byłą uczennicę. Ciekawostka: Obserwuj postacie pojawiające się w lustrze podczas sekwencji filmowej - jedna z nich bardzo przypomina Vorra z Heroes Chronicles.
Występujące Potwory: Hell Hound, Warlord
Strażnik: brak

Temple of Daglathor, the Forsaken God (Świątynia Daglathora, Opuszczonego Boga) - Świetnie... Daria chce wezwać szalonego boga Kreegans i wedrzeć się do królestwa Starożytnych. Problem w tym, że nawet ona nie będzie go mogła kontrolować, a twoim zadaniem jest go... zniszczyć! Po prostu świetnie... W świątyni spotkamy najpotężniejsze zaklęcie i najlepszą broń. Rycerze Śmierci i Lordowie Wojny, którzy tu występują chyba brali jakieś sterydy, bo są niesamowicie silni i wytrzymali. Dodatkowo spotykamy tu też 'żywiołakowate' sługi Daglathora. W ostatecznej bitwie przyjdzie nam się zmierzyć z nim samym, a to nie będzie łatwe zadanie...
Potwory: Death Knight, Warlord, Stone Slave, Ice Slave, Fire Slave
Strażnik: Daglathor

© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Warriors of Might and Magic". Redakcja, kontakt