Zaklęcia
To chyba jeden z naprawdę nielicznych ciekawych elementów WoMM-GBC. Otóż nie wystarczy tu zdobyć zaklęcia i mieć wystarczająco dużo punktów many. Trzeba jeszcze znaleźć specyficzny przedmiot, dzięki któremu zaklęcie będzie działać.Sleep (Uśpienie) - Powoduje uśpienie niektórych rodzajów potworów w okolicy. Do działania wymaga worku z usypiającym piaskiem. Wraz z nim występuje w etapie 'Castle'.
Koszt: 5 SP
Freeze (Zamrożenie) - Powoduje zamrożenie niektórych rodzajów jednostek w okolicy oraz zamianę okolicznej wody w lód. Do działania wymaga płatku śniegu. Występuje wraz z płatkiem w 'Ice Temple'.
Koszt: 7 SP
Shrap Metal (Szrapnel) - Wytwarza kulę żarzącego się metalu, którą możesz sterować, by dokładnie namierzyć wrogów... lub dosięgnąć obiektu znajdującego się poza zasięgiem rzucającego. Do działania wymaga pogiętego kawałka metalu. Znajdziesz je w etapie 'Catacombs', podobnie jak metal.
Koszt: 8 SP
Speed (Szybkość) - Zaklęcie powoduje, że przez pewien czas będziesz mógł się poruszać dwa razy szybciej. Do działania wymaga starych butów. Zaklęcie otrzymasz w etapie 'Corantha', a buty w 'Duskwood'.
Koszt: 10 SP
Fire (Pożar) - To zaklęcie sprawia, że niektóre obiekty i przeszkody stają w płomieniach. Wymaga ognistej ważki. Zaklęcie znajdziesz w 'Insectoid Lair', a ważkę w 'Periac'.
Koszt: 20 SP
Lightening (Błyskawica) - Powoduje wytworzenie piorunu kulistego, którym możesz kierować, by precyzyjnie uderzyć w cel. Do działania wymaga burzowego owada, którego można znaleźc w 'Insectoid Lair'. Czar występuje w etapie 'Mines'.
Koszt: 30 SP